Duktig pålle!

Ledig från skolan idag, som ungefär alla andra tisdagar!
Min plan var att jag skulle få jättemycket gjort, men än så länge så går det inte bra.
Har inte gjort någonting...
Börjar jobba klockan 4a inte jättetaggad, inte alls taggad för att vara ärlig. Ska stänga själv i kundtjänst idag, får se hur det går..
 
Tävlade Casper i söndags. Han är inte särsklit van vid massa folk och nya hästar så han var sjukt spänd i början. Trodde inte att det skulle gå att rida ens för så fort det kom nån häst i närheten studsade han på stället och höll på. Men red fram i lilla ridhuset och började trava direkt så han skulle tänka på nått annat och då slappnade han av riktigt bra. Hoppade fram på banan, så vid första hindret stannade han men det var mest mitt fel! Var inte perfektaste rundan men vi kom över allt och allt fungerade som det skulle. 
Efter första rundan kunde jag till och med rida honom ute på banan med andra hästar. 70 cm gick lite bättre, Casper var mer avslappnad och han skötte sig. Även felfria där men vissa språng blir inte perfekta men det kommer! 

 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0