Låååångt inlägg

Har hunnit med mycket under helgen! En av anledningarna kanske är att jag inte har så mycket att göra...
Firade midsommar med min finaste vän iallafall! Åkte och red en sväng innan jobbet i lördags, gick inte alls bra. Rookie var tjurig och jag red sämst så...

I söndags hade jag fodringen och utsläppet på morgonen, så drog med mig mamma och var vid stallet strax innan åtta. Red Rookie vilket gick bättre än i lördags iallafall! Åkte sen hem och sov i soffan halva dan! Kollade på när brorsan spelade match och var sen ute och sprang!

Idag har jag typ enbart vart i stallet! Åkte och red Rookie vid lunch, red fram honom och han kändes väldigt bra redan då! Lyssnade, älgade inte på som han brukar och bar sig själv mycket bättre! Joanna satt upp och red honom en sväng också för att känna igenom och sen travade jag av då var han mycket fin!
Åkte sen runt till vilsta och Hagby och tillbaka till Ekeby igen! Fick rida på den nya lilla ponnyn, Mist! En liten C-ponny på 6år som kom förra veckan! Det var första ridpasset för honom här och han kändes väldigt fin! Otroligt snäll och arbetsvillig!

Imorgon ska jag rida på den stora bruna igen och får hjälpa av Joanna! Så det blir toppen, kanske blir det en tur på den lilla vita också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0