I will try to fix you

Måndag igen men det gör inte så mycket för mig för jag har varit ledig!

Red Rookie igår efter jobbet, det gick inte så jättebra... Han var ganska så pigg och ville gärna springa, när han springer så hänger han sig i handen... Galoppen gick inte heller någe vidare då han bara bytte i höger galoppen hela tiden...
Red honom idag med och fick hjälp av Joanna en stund då. I traven blev han riktigt bra och vi kunde till och med öka lite! Måste rida runt fyrkanten för att kunna öka takten utan att han hänger sig och sen gå in och rida på volten med samma takt! I öppnorna längs långsidan i trav blev han riktigt bra och han bar sig själv utan att springa iväg! När jag sen skulle galoppera så var Joanna tvungen att gå iväg så då gick det dåligt. I vänster gick det bra, han sprang inte iväg och öppnorna blev också väldigt bra! När vi sen bytte till höger ville han bara springa iväg och efter att vi hade ridigt en halv långsida så bytte han och stack iväg! Så höll han på ett bra tag men tillslut kunde vi rida nån långsida utan att han bytte så fick nöja mig med det!

Red på lilla Mist också, han var lite pigg efter att ha vilat i två dagar! Men hans ridbarhet bara ökar för varje dag! Så roligt när man kan känna en sån skillnad på en vecka!!

Ska gå och städa nu, för det behövs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0