Say you're sorry, that face of an angel comes out

Började skriva två inlägg från telefonen imorse, men la aldrig upp något av det. Blev faktist förvånad när jag gick in nu och insåg att jag inte hade uppdaterat imorse, trodde verkligen att jag gjorde det. 
Iallafall, har verkligen en varit en hel helg full med stallet. Jobbade hela dagen igår, vilket gick bra. Bara att det var en väääldigt lång dag. Red Garron en snabbis vilket faktist gick väldigt bra. Red även ut på Coffee en sväng och det gick också förvånansvärt bra! Skötte sig hela tiden.
Övningskörde för första gången idag!!! Pappa tvingade mig att köra ända hemmifrån, trodde verkligen att vi skulle dö (eller iallafall bli allvarligt skadade). Men det gick riktigt bra faktist. Körde ner till industriområdet och körde där ganska länge. Körde sen till vilsta också. Om jag ska säga det själv så var jag grym!! Riktigt kul var det också!!
 
Kantrade med Rookie, han var duktig. Gjorde precis som han skulle och gallopperade runt! Roliga var en gång när vi gallopperade på och så klappade jag honom på halsen och då fick han för sig något väldigt konstigt och gjorde nått hopp och helt plötsligt hade vi bytt gallopp, konstig häst det där... 
Åkte till Ekeby och red ut på Strumpan en kortare sväng. Hon skötte sig också, iprincip hela vägen... När vi var på väg hem så gick vi förbi en blå konteiner, hon brydde sig inte om den när vi gick föbi den, men när vi hade kommit förbi så fick hon för sig något och gjorde världens bocksprång.. ibland undrar man vad som far igenom de där hästarnas huvuden..
Red Garron också, han var inte alls lika bra idag som igår... Dels för att det var fullt i ridhuset och vi gjorde en väldigt kaosig övning. Men ibland sprang han jättefort och helt plötsligt kunde han dra ner huvudet och bli helt av, det fanns liksom inget mellan läge. Men i slutet blev han faktist helt okej och travade på fint. 
Hade möte efter det och fixade massa annat. Kom hem kanske strax innan 7 idag med. 
Ska bli skönt att sova snart. 
 
Vet att det blev väldigt långt och inte särskilt intressant text... Ingen bryr sig väll riktigt om hur hästarna var att rida??
Därför får ni njuta av två bilder på mina fina vänner som jag tycker om väldigt mycket!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0