Let the sky fall!

De flesta säger att söndagar är lugna dagar, ja inte för min del iallafall!
Gick upp åtta och cyklade ner till vilsta till nio. När jag var på väg ner så ringde Märta och sa att första start var halv 10 istället för 10 och att jag var första start så blev lite smått stressad.. Hann rida fram i ca 20 minuter och det kändes inte alls bra... Han var mot handen och ville bara springa iväg. Väl inne på banan gick det mesta dåligt... Han var mot handen iprincip hela programmet. Jag kan fortfarande inte sitta ner, den ökade skritten blev bra. I galoppen stack han iväg och på diagonalen stack han iväg ännu mer, bytte och bröt inte av... Så vart det i båda galopperna men i sista blev det ännu värre och han sprang iväg i traven efter också... Men men vi tränar på!
 
Skrittade ut en sväng på Rookie med Märta, kantrade honom efter och han vart galen... Han är så ostadig så jag hatar när han svänger för det känns som om vi ska välta och ibland sticker han iväg mot utgångarna och ibland svänger han inte så jag tror vi ska springa in i staketet... Duktig häst..
 
Cyklade hem efter det och käkade lite snabbt innan jag cyklade iväg till nästa stall. Orkade inte rida på Favvis eftersom hon ändå bara skulle skrittas så vi tog en promenad istället, så hon fick röra på sig ändå! 
 
Efter det var det hem och ducha och fixa mig på en halvtimme typ innan bussen gick. Var på bio och såg Skyfall. Jag brukar inte tycka om bond filmerna men det kanske bara är dom gamla som är dåliga, för den här var faktist bra! 
 
Imorgon är det skola igen och det börjar med löpskolning.. Något roligare skulle dom väll kunna hitta på??
Aja ska äta lite tidig nattmat nu, hehe. Är man hungrig så är man! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0