Mycket ridning!

Har verkligen haft fullt upp båda igår och idag!
Igår åkte jag först ut och red ut på Strumpan med Camilla och Silje. Åkte hem en stund och cyklade sen vidare till Hagby för att rida på Molle, träffade Kristin där, vi red ut en sväng och myste! Fixade klart allt där ute cyklade hem och käkade. Efter det var det bara att sätta sig på cykeln och cykla ut till det tredje stallet för dagen och rida två hästar till. Mira är en liten ponny och Favvis är en storhäst, Mira fick gå en sväng på banan. Gick inte alls bra faktist, inte särskilt medgörlig ponny. Favvis skrittade jag ut på i nästan en timma, väldigt skönt!
 
Idag har det varit nästan lika fullt upp, började dagen med att cykla ut till Molle, han fick jobba lite hårdare idag, försökte jobba med övergångar i galoppen, mer samlad galopp till arbetsgallopp m.m. Han blev faktist riktigt fin tillslut! Svettiga blev vi båda också!
Åkte hem, käkade och träffade farmor och sånt. Åkte till Favvis och Mira vid 5. Red Mira på banan, gick ungefär lika dålig som igår... Favvis skrittade jag ut på i 20 minuter sen blev det alldeles för mycket mygg, det som suger med sommaren. 
 
Imorgon ska jag rida Favvis och Mira igen, sen åka till Camilla för jag ska ta hand om Vilda och henns lägenhet när hon är borta i veckan. Fullt upp hela veckan ungefär! Härligt det!!
 
Blev ett långt och kanske inte så intressant inlägg men men... Ska ta och sova nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0