Lite halvt onödigt...

Har varit en lång dag på Vilsta idag, kan inte säga att vi har gjort så jätte mycket men vi var där länge iallafall!
Red ut på Faramir först och sen på Musse, båda skötte sig fint!
 
Igår red jag Molle och det var nog det bästa passet som vi har haft skulle jag vilja säga!
Jag brukar alltid undevika övergångar så gott det går när jag rider honom för när man saknar av stretar han bara upp huvudet och det känns som att rida på en älg... Inte roligaste känslan. Men igår tog jag tag i saken och sket i att huvudet var upp i början. Jag började med att göra övergångar från skritt till halt och halt till skritt samtidigt som jag jobbade lite sidvärts och på fyrkanten. Sen gick vi vidare till trav och då gjorde jag övergångar från trav direkt till halt och halt till trav och skritt till trav osv. samtidigt som jag jobbade både på fyrkanten och på volterna. Redan där kändes han bättre, han svarade tillbaka på hjälperna direkt och han kunde vara kvar i formen i övergångarna. Sen när vi började jobba i galoppen blev han riktigt fin, jag började med att fatta galopp på volten och lät honom sen galoppera några varv så han fick röra på hela kroppen, sen gick jag in på en volt och gjorde övergångar till trav, skritt och galopp till halt, han blev riktigt bra och övergångarna gjorde att han inte blev lika stark som han annars gärna blir!
Väldigt nöjd med detta pass!!
 
Imorgon ska jag först rida Favvis på förmiddagen och ska sen antagligen vidare till Vilsta och rida en eller två hästar, mysmys!!
 
Satt och kollade på männens 100m final på OS och insåg att Blake ser jävligt bra ut...
Nu är det dags att sova för min del! 
 

Kommentarer
Postat av: sis

yeeh right!! sexig neger det där woop

2012-08-07 @ 10:49:55
URL: http://eeurenius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0