Uteritt!

hahaha jag är sån idiot, blir så trött på mig själv...
Väldigt lungn dag i skolan idag! Skönt!
Red ut på lilla hästen idag också. Hon var duktig hon även fast det var otroligt många saker som var väldigt läskiga...
Red in på en rid stig och då var det några som hade satt upp plast snören så att nån skulle hitta vägen eller nått, och dom korta snörena som hängde på nån gren var inte läskigt men sen så kom vi till ett ställe så hade dom satt ett snöre längs stigen några meter på ena sidan och på andra sidan hade dom satt ett på ungefär samma sätt men den hade blåst ner så den låg lite längre bort från stigen. Så nu till själva grejen! När vi kom i närheten av den delen av stigen där snörena satt så tvärstannade hon och vände direkt åt andra hållet, men hon lyssnade ganska bra så fick stopp på henne och vände tillbaka henne. Lät henne stå där och titta en stund, sen gick vi lite frammåt och stod stilla igen och då tänkte jag gå lite mer frammåt men då kom stoet i henne fram och hon vägrade ta ett steg frammåt... Jag kunde ju inte ge mig så hoppade henne och när jag ledde henne gick det att gå där, även fast hon gick och blåste upp sig... Hoppade upp igen när vi hade kommit förbi det och tänkte att jag skulle vänja henne lite vid sånt och vände tillbaka och gick förbi det och andra hållet också! Då gick hon snällt fast hon gick och sneglade på sidorna. När vi kom förbi banden igen så skulle jag vända igen så vi kunde fortsätta och då behövde hon gå förbi igen, hon försökte stanna igen... men gick tillslut!
Ganska så onödigt egentligen men men ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0