Hektistkt!

Önskar ganska ofta att dygnet skulle vara några timmar längre! Jag känner att det skulle absolut inte göra nått!
Som den här helgen har jag haft fullt upp hela tiden! Igår jobbade jag från halv 8 till 6 och efter det orkar jag verkligen inte göra nått och det är knappt nån idé att göra nått eftersom det redan är så mörkt ute, och idag gick jag upp vid 7 för att vara på vilsta halv 9 och jobbade som funktionär hela dagen, hjälpte till att plocka bort allt efter och sen är man ju gärna kvar en stund och bara pratar, när jag kom hem då var det inte en chans att jag skulle hinna rida innan det blir mörkt...
Och på vardagarna tar skolan upp större delen av tiden och när jag kommer hem så har det redan blivit mörkt, hur ska jag då hinna rida hade dom tänkt??
Och alla dessa saker som man egentligen behöver plugga på... Ibland blir det ganska mycket i skolan och då ska man hinna med att träna, plugga, och ha nån slags fritid. Men det känns nästan omöjligt!
Så här ser min veckor ungefär ut, sen beror det ju lite på från vecka till vecka!
Måndag: Skola, försöka hinna rida, plugga.
Tisdag: Skola, stallet hela kvällen.
Onsdag: Börjar sent så försöker rida på morgonen, skola fram till halv 4.
Torsdag: Skola, hem en stund och käka, rida.
Fredag: Var 4e fredag jobba. Annars vara med vänner.
Lördag: Jobbar ibland, ponnylekisteorin ibland, EKUS möte ibland, vara med vänner.
Söndag: Jobbar ibland, försöka hinna rida, städa, plugga, hinna ta det lungt en stun.
Ja det är ganska så fullt upp hela tiden, så för mig skulle det inte göra så mycket om dygnet hade några extra timmar! Eller iallafall att det var ljust i nån timme mer för då skulle jag kunna hinna rida efter skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0