I carry you home!

Trött på denna skitskola som inte kan orda lärare och inte har koll. Riktig tur att det är ungefär 20 dagar kvar och inte mer. 
Red finaste Casper både i onsdags och torsdag, gud vad jag är kär i den hästen! I onsdags gick det riktigt bra, fick mer stöd i munnen än jag fått tidigare och vi tränade på att sitta ner samt öka och länga. Kunde till och med sitta ner vilket är ett riktigt steg frammåt plus att han kunde länga sig, korta sig och gå kvar i samma form.
Sen igår så var han riktigt fin igen, lika mycket stöd och jämnare tillochmed! Dock så skulle bommarna äta upp honom ibland vilket gjorde att vi studsade lite mer än vad det var tänkt. Men han är ju en stjärna ändå!
 
Var på den årliga släktträffen hela helgen. Alltid lika roligt!
Åkte hem en stund på lördagen för jag skulle vara med och hoppa på clinicen på vilsta. Hoppade på Rookie och det var ju ganska länge sedan jag hoppade honom, sisådär nästan ett år sen. Han tyckte det var roligt så drog iväg lite efter hindrena ibland men han hoppade riktigt bra. Jag red nog inte skitbra tyvärr men jag hoppas publiken lärde sig något ändå. Duktig klanthäst. Jag och Stina sprang 6 km i lördags också, riktigt grymma. Tror vi sprang på ungefär 35 minuter. Awesome. Badade i hjälmaren efter det med, så årets första dopp är avklarat. 
I söndags var det familjedag på Ekeby, var med på hoppningen i lag med Märta som vanligt. Hoppade på lilla Mulle, riktigt roligt att rida honom igen även om det bara var en snabbis. 
 
 ~Han kommer alltid vara min stjärna~
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0